Inici de les reunions dels grups de treball del primer Pacte per la Salut amb la presència de CEVE Balears.
El passat 29 de gener i el dimecres 31 van tenir lloc les primeres reunions dels grups de treball del Pacte per la Salut a l’Hospital Universitari Són Espases, participant els 6 grups definits i amb la participació global de més de 250 persones.
Formant part d’aquests grups de treball es troba CEVE Balears de la mà de Dèlia Saleno, la nostra Vocal de One Health, conseqüència del compromís que la patronal territorial va obtenir en la seva reunió amb la Directora General de Salut Pública del Govern dels Illes Balears, Sra. Elena Esteban, a principis del mes de gener.
Aquests grups formen part del pacte polític i social creat amb l’únic objectiu comú de garantir una atenció sanitària de qualitat, eficient i moderna i que definirà el futur i el full de ruta de la sanitat balear la dècada vinent, lloc on la veterinària balear té una destacada presència en matèria d’una sola salut.
Els temes tractats en aquests grups els defineixen:
– Reconeixement, fidelització, estabilització i captació dels professionals per a fer front al dèficit de professionals sanitaris.
– Modernització i enfortiment de l’atenció primària i la seva capacitat de resolució assistencial i prevenció.
– Abordatge de la cronicitat: atenció centrada a la persona i atenció social i sanitària integrada.
– Promoció de la salut, la prevenció de la malaltia i el foment d’hàbits de vida saludables.
– Atenció a les malalties de salut mental, potenciant la prevenció i l’atenció comunitària.
– Increment de l’activitat programada i reducció dels temps d’espera per a les consultes amb l’especialista i les intervencions quirúrgiques.
I quin és l’objectiu d’aquests grups?
La vista està posada en la redacció d’un document definitiu, fruit del treball conjunt, tenint la fita temporal localitzada a la fi del primer semestre de 2024 que permeti continuar avançant en la construcció i desenvolupament d’un sistema sanitari universal, de qualitat, més equitatiu i eficient.
Amb això es posa en mans de qualsevol ciutadà, la capacitat d’accedir als mateixos recursos, sent el focus el mateix ciutadà i l’atenció i la cura del professional, el valor essencial de l’organització.
Aquesta implicació de CEVE Balears i la seva presència en el Pacte de Salut dels Illes Balears és un gran pas per a la veterinària en matèria sanitària i una peça més en l’estructura One Health, no sols de la nostra comunitat sinó com a premissa de continuïtat.
Deixa una resposta
Vols unir-te a la conversa?No dubtis a contribuir!